دستگاه دیاگ - عیب یاب خودرو - آموزش تخصصی دیاگ - فروش دیاگ - خرید دیاگ - اپدیت نرم افزار دیاگ - نمایندگی دیاگ طراح و تولید کننده تجهیزات تعمیرگاهی

کاتالوگ هوشمند نمای فنی خودرو

کاتالوگ هوشمند بخش های فنی خودرو همراه با توضیحات هر بخش در این بخش قابل استفاده میباشد

طرح فروش ویژه رایان صنعت

قابل توجه نمایندگان شرکت رایان صنعت ، جزئیات طرح را دقیق مطالعه کنید

سیستم های خنک کنند خودرو

وظیفه دستگاه خنک کاری موتور احتراقی ان است که از بالا رفتن درجه حرارت موتورو ایجادضایعات در اجزای موتور جلوگیری نماید.اب در اطراف سیلندر و سرسیلندردر مجاری مخصوصی حرکت می کند .برای انکه سرعت خنک کاری مواضع گرم افزایش یابد توسط پمپی اب را به حرکت در میاورند . پمپ اب یا واتر پمپ وظیفه دارد اب را قسمت پایین رادیاتور کشیده وان را به مجاری اطراف سیلندر برساند.اب پس از گرفتن گرمای سلیندرها به سر سیلندر هدایت گردیده و گرمای محفظه احتراق و سیت سوپاپها را نیز گرفته و بوسیله لوله لاستیکی از بالا به رادیاتور می ریزد.

خصوصیات سیستم خنک کننده

1- کاهش گرمای اب (تادرجه حرارت c80)

توجه :درجه حرارت اب موتور نباید بیش از c3 بالاتر ازحد مجاز باشد

2- جریان هوای خارج راکشیده اب رادیاتور را خنک می کند

سیستم خنک کاری ترموسیفون

اساس کار ترموسیفون بر اصل انبساط و انقباض حجم اب بعلت تغییرات درجه حرارت استوار است قبل از سال 1940 میلادی ترموسیفون تنها روش خنک کاری موتورهای احتراقی محسوب می گردید.در این روش اب داغ از لوله نسبتا قطوری که در بالای موتور قرار داشته در اثر خاصیت جابجائی انتقال پیدا نموده و به بالای رادیاتور میریزد. اب گرم در رادیاتور سرد شده و منقبض می گردد و چون اب سرد دارای وزن مخصوص زیادتری ممیباشد به پائین رادیاتور جریان پیدا کرده و چرخش خود به خود ان ادامه می یابد. در این روش عمل تبادل حرارت بکندی انجام می شود.


پروژه دیاگ